Veel mensen hebben moeite met de concentratie

Posted by fotodoek on January 21, 2016
steun

Concentratie is iets waar toch veel mensen moeite mee hebben. Ook bijvoorbeeld kinderen die op school zitten hebben er vaak mee te maken. Eigenlijk is het helemaal zo gek niet dat mensen hier moeite hebben. We leven in een tijd waar veel zaken ons kunnen afleiden. Allemaal hebben we een mobiele telefoon waarmee we in contact staan met ons sociale leven, bijvoorbeeld via Facebook & Whatsapp.

opletten in de klas

Opletten in de klas wil niet altijd lukken

Ook is er veel informatie waar mensen mee bezig zijn in hun hoofd. Complete focus of concentratie wil dan ook niet altijd lukken. Gelukkig kunt u de concentratie wel verbeteren. Want zo nu en dan is het toch echt nodig om een goede concentratie te behouden. Voor schoolgaande jeugd is het belangrijk om goed op te letten in de klas. Maar ook voor volwassenen is het noodzakelijk om te focussen op de taken van het werk. Wij hebben enkele tips voor u gemaakt voor een betere concentratie. Hopelijk heeft u er iets aan.

Een lijstje helpt

Als u bepaalde taken af moet hebben gerond aan het einde van de dag, dan helpt het vaak om een lijstje te maken. Het geeft ten eerste overzicht en zorgt ervoor dat u weet waar het begin en het einde is. Een gevoel van iets afstrepen van de lijst kan veel opleveren. Het geeft een gevoel van voldoening. Als u overigens een lijstje gemaakt heeft kunt u het beste ook prioriteiten maken. Zet het belangrijkste van de dag bovenaan, zodat dit als eerste gedaan wordt. Als u het lijstje aan het einde van de dag nog niet af heeft, maak dan direct een nieuwe lijst voor de volgende dag. Zo weet u wat u morgen te doen staat. Dit helpt u overigens ook met ontspannen wanneer u niet aan het werk bent.

Naast het maken van een lijstje kan een middel als Lto3 bestellen ook hulp bieden in sommige gevallen. Het middel bevat een combinatie van ingrediënten die zorgen voor een betere focus.

Pauzes zijn belangrijk

koffie pauzeAls u ‘in de flow’ bent dan kan het soms lastig zijn om pauzes te nemen. Toch is het erg belangrijk om dit regelmatig te doen. Gewoon even de benen strekken kan al helpen. Een pauze hoeft overigens niet lang te duren. Een korte pauze van 5 – 10 minuten kan helpen om u beter te focussen. Ga bijvoorbeeld even iets te drinken halen en strek de benen. Wel is het belangrijk naar uw eigen balans te zoeken. Korte pauzes werken niet voor iedereen even goed. Probeer eens een aantal zaken uit en kijk wat voor u het beste werkt.

Tags: ,

Comments are closed.